Translate

Sayfalar

1 Temmuz 2010 Perşembe

Amors Çekimlerde Kompozisyon ve Baş Boşluğu

Karşılıklı duran veya konuşan, röportaj yapan kişilerin çekimleri sırasında doğru kompozisyonu yakalamak aslında çok basittir. Bu açının kullanılmasının ve amacının bilinmesi yeterlidir.

Karşılıklı duran kişilerden birinin çekiminin yapılması.
Karşılıklı duran kişilerin yerinin belirlenmesi.
Açı - karşı açı yapılarak iki kişinin de görüntülenmesi sırasında kişilerden birinin çekiminde diğerinden bir parçanın çerçeve içine sokulması ve bu sayede diğerinin baktığı noktanın boşluğu düşmemesi.
Direk olarak objektife ( Seyircinin Gözüne ) bakılmamasının nedeni.
Mekanı biraz daha geniş bir objektifle tanıtmak amacıyla.
Sanatsal amaçlarla yapılan bir çekim tekniğidir.

Amaç; Karşılıklı duran kişilerden birinin (Bu çerçevede dinleyen veya soru soran spikerin) görüntüsünün çekimi.

Bu resimde konuşmayı yapan kişinin amorsundan, röportajı yapan kişi veya dinleyen kişi görüntülenmektedir. Amaca göre, burada önemli olan spikerdir. Kompozisyon spikere göre yapılmalıdır. Bu unutulmaması gereken bir kuraldır.

Bu resimde kompozisyon spikere göre yapılmadığından resim dengesizdir, kompozisyon doğru değildir.

Hatalar :
1 - Arkadan görünen kişinin çerçevede kapladığı alan çok büyük. Bu alanın çerçevenin en fazla 1/5 kadar olması gerekirdi.
2 - Arkadan görünen kişinin ceketi de koyu renkli olduğundan resmin kontrast oranına direk olarak etki eden bir karanlık söz konusu.
3 - Baş boşluğu arkadan görünen kişiye göre yapılmış. Oysa baş boşluğunun çekimi yapılan asıl kişiye göre yapılması, gerekirse parçası giren kişinin kesilmesi gerekirdi.
4 - Konu olan spiker resmin ortasında yer almakta, abajuru görmek için yapılan bu zorlama çerçeve yanlış.
5 - Spiker parçası girecek kişiden çok küçük görünmekte.

İlk bakışta güzel gibi görünen bu resimde yapılan hataların en büyüğü, baş boşluğunun fazla olmasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanat,Resim,Heykel,Tiyatro,Sinema,Fotoğrafçılık,Dans