Translate

Sayfalar

11 Haziran 2011 Cumartesi

Yağlı boya tablo ya da resim yapmak

Yağlı boya tablo ya da resim yapmak insanı bambaşka bir dünyaya götürüyor. Günlük olayları, problemleri unutturuyor. Bunun amaçla yağlı boya tablo yapmak için ayırabileceğiniz küçük de olsa ayrı bir oda gerekiyor. Bu odanın mutlaka iyi ışık alan bir penceresi olmalı. Aksi halde lamba ışığında renkler farklı görünebilir. Ayrıca sessiz sakin bir oda olmalı, rahatsız edilmemelisiniz. Tabii istediğiniz anda mesela ilham geldiğinde hemen yağlı boya tablo nuza devam edebilmeniz için resim sehpanız kurulu, yağlı boya tüpleriniz ve fırçalarınız hazır olmalıdır. Ben yeşili ve maviyi çok severim. Özellikle yeşilin çoğu yağlı boya tablo mda hakim olduğunu görebilirsiniz. Belki de yeşili biraz fazla kullanmış olabilirim. Ama çoğu tablo mu hiçbir zaman tek kat boyayarak bitirmedim. İstediğim renkleri ve şekilleri bulana kadar bazen kurudukça yeniden defalarca boyuyorum ya da renkleri tamamen değiştiriyorum. Örneğin deniz ve dalgalar tablomda dalgaları defalarca boyadım sanki her boyada dalga patlayıp kayboluyor, yeniden boyamam gerektiğini hissediyordum. Göl kenarı konulu tablolarım ise herhalde doğaya olan özlemimi yansıtıyor olsa gerek.






Alıntı:
Yelkenli

Hayallerimden yelkenli bir gemi yaptım yüreğin rüzgarımdı. Sen yelkenli gemileri severdin ben yüreğini. Ben gözlerini severdim, kaybolduğum o yerde tek ışığımdın. Kelebeğin ışığa olan tutkusu gibiydi, Seni sevmek içimde hayatı sevmekti içinde sen varsın diye, Sonra susarak sevmekti gizliden gizliye seni sevmek ani bir kasırgada seni kaybetmekti.
Ben yağlı boya tablo larımı hissettiğim gibi yapmaya çalışıyorum. Yani bir fotoğrafa benzetmek amacıyla değil, kendi gözümle görüntüleri oluşturmaya çalışıyorum. Bazen tabii doğada çektiğim bir fotoğrafı konu alıyorum ama yinede onda birtakım değişiklikler yapıyorum. Renkler mutlaka değişiyor. Ticari bir kaygı olmayınca belki de insan daha rahat resim yapabiliyor.




Alıntı:
Dalgalar - 1

Sarmış deniz kızları gibi dalgalar bizi, uzun saçları gümüş, şeffaf tenleri fosfor. Yumuşak başlarıyla sarsarak teknemizi, yolcu, gittiğin sahil nerde diye bağırıyor. Ne bir kıyıdan eser, ne bir ışıktan eser, sulardan daha derin, yolun karanlıkları. Dalgalar, yürüyünüz, arayalım beraber, başımızı dövecek yalçın kayalıkları.
Necip Fazıl Kısakürek
Yağlı boya tablo yapacaksanız öncelikle sakin, başkaları tarafından bölünmeyecek bir zamana gerek var. Bu sürede dünyayı unutup yağlı boya tablonuza konsantre olursunuz. Böylece tablonuza duygularınızı daha rahat yansıtabilirsiniz.

Prof. Dr. Kutlu Sevin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanat,Resim,Heykel,Tiyatro,Sinema,Fotoğrafçılık,Dans