Translate

Sayfalar

6 Kasım 2010 Cumartesi

Operada Çıplak Venüs

Operada Çıplak Venüs



Beyazperdede Harry Potter rolüyle ünlenen Daniel Radcliffe’in Equus adlı oyunda çırılçıplak görünmesinin yarattığı tartışmalar daha sona ermemişken bu kez de sanatın en yüksek ve seçkin kademesi olarak nitelendirilen opera sahnesi bir “çıplak Venüs” ile tanıştı.
İngiltere’deki Kraliyet Operası’nda sahnelenen, George Frideric Handel’in Orlando adlı operasında, Venüs rolündeki Suzanne McNaughton, göğüslerini tamamen açıkta bırakacak şekilde üstsüz olarak sahneye çıktı.
Entelektüel düzeyi yüksek ve izlenmesi bile belli bir birikim gerektiren opera gibi bir sanat dalında böyle bir sahneye alışkın olmayan seyirciler önce küçük bir şok yaşadı.
Suzanne McNaughton’ın beklenmedik biçimde üstsüz olarak sahnede görünmesi yeni bir tartışmayı da başlattı.
Kimileri çıplaklığın sanatın kullandığı binlerce ifade tarzından biri olarak değerlendirirken, bunun yaşamın yadsınamayacak bir gerçeği olduğunu savunuyor.

Bazı çevreler de hiç değilse opera gibi seçkin ve köklü bir sanat dalının böylesi ifade biçimlerinden ve dikkat çekme çabalarından uzak durması gerektiğini söylüyor.
Ancak sanat çevrelerinde yaygın olan görüş, operanın bile çağın trendi olan çıplaklıktan kaçamadığı yolunda.
Orlando operası aşkı yüzünden çıldıran bir ortaçağ şövalyesinin öyküsü üzerine kurulu.

Suzanne McNaughton’ın yanısıra ABD’li kontr-tenor Bejun Mehta ile Rosemary Joshua’nın da rol aldığı operada orkestrayı Charles Mackerras yönetiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanat,Resim,Heykel,Tiyatro,Sinema,Fotoğrafçılık,Dans