Translate

Sayfalar

16 Ekim 2023 Pazartesi

KARAKALEM OBJE ÇİZİMİ / GAZ LAMBASI ÇİZİMİ


KARAKALEM ADIM ADIM GAZ LAMBASI ÇİZİMİ

Karakalem çalışmalarında ister obje çizimi olsun ister herhangi bir figür çizimi olsun öncelikle çizeceğimiz nesneyi iyi gözlemlemeli yada belleğimizde iyi canlandırmalıyız. Bakarak yapılan çalışmalarda kalemimiz ile ölçü alma yöntemlerini kullanabiliriz. Obje üzerinde belirlediğimiz bir parçayı ölçü için kriter olarak belirleyebiliriz. Nesnenin yapısında olduğunu düşündüğümüz geometrik biçimleri kabataslak nesne üzerinde görmeye çalışarak basitçe genel formu çiziyoruz. Bu bizim işimizi oldukça kolaylaştırıyor.

Şimdi adım adım çizim aşamalarını inceleyelim.

Ben bu çalışmada genel ölçüyü alırken lamba camının yuvarlak kısmından faydalandım

Bu yuvarlaktan belirlediğim uzunlukta bir dikdörtgen çizerek kenarlarından birer kavisle yuvarlağa birleştirdim.

Lamba camının altından parça parça adım adım diğer parçaları birbirlerinin büyüklükleri ile karşılaştırarak çiziyoruz.

Gölgelendirme aşamasında nesne üzerinde ışığın oluşturduğu leke etkilerini iyi gözlemlemeli ve oluşturduğumuz açık koyu orta tonları

yerleri yerine koymalıyız.

Bu aşamada kağıtkalemi kullanarak tonlar arasında hafif kaynaştırmalar yapıyorum.

Hamur silgi ile ışıklı alanları daha net ortaya çıkarabilir yer yer ton geçişleri yapabilirsiniz.



#Resim, Heykel #Hareket Sanatları #Tiyatro & Dramatik Sanatlar #Fotoğrafçılık - Fotoğrafçılık Eğitim Dersleri #Grafik ve Tasarım
KARAKALEM OBJE ÇİZİMİ / GAZ LAMBASI ÇİZİMİ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanat,Resim,Heykel,Tiyatro,Sinema,Fotoğrafçılık,Dans