Translate

Sayfalar

20 Aralık 2011 Salı

Perspektif - Perspektif Fotoğraf Panosu Çalışması

Öncelikle Photoshop'ta 900x700 ebatında boş bir sayfa açıyorum. Bu çalışmada kullanmak istediğim resimleri sahneye aynı boyutlarda ve orantılı aralıklarla yerleştiriyorum. Bu düzenleme esnasında üst kısımdaki Align (Hizalama) panelini kullanabilirsiniz.





Layers panelinden bütün layerleri seçerek sağ tıklayıp Merge Layers diyorum. Bu işlem ayrı ayrı olan bütün layer'ları tek bir layer haline getirecektir.





Daha sonra layer seçili iken Edit > Transform > Warp seçiyoruz.



Resmin orta kısımlarında beliren noktaları içeri doğru çekiyoruz, üstten ve alttan aynı işlemleri yapıyoruz. Warp özelliği resimlerinizi boyutlandırırken orantılı olarak birden fazla köşeyi kullanarak boyutlandırmanızı sağlar.













Biraz daha düzenlemeler yapabilirsiniz. Eğer mümkün olursa bir daireyi referans alarak yaparsanız daha gerçekçi bir sonuca ulaşabilirsiniz.

Farklı unsurlar da ekleyerek çalışmanızı zenginleştirebilirsiniz. Çok aşırı bir gerçekçiliği olmasa da en basit haliyle bu şekilde bir çalışma ortaya çıktı. En azından mantığını anlamanıza yardımcı olacağını düşünüyorum.





Kolay gelsin.
# Resim, Heykel # Hareket Sanatları # Tiyatro & Dramatik Sanatlar # Fotoğrafçılık - Fotoğrafçılık Eğitim Dersleri # Grafik ve Tasarım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sanat,Resim,Heykel,Tiyatro,Sinema,Fotoğrafçılık,Dans